Halál a vasúti átjáróban

Halál a vasúti átjáróban

Halál a vasúti átjáróban

2016. június 18. - levego365

A vasúti átjárók előtt kialakuló kocsisorok által kibocsátott kipufogógáz halálos az ott élőkre!

Képzeld el úgy a nyitó mondatot,  hogy torkom szakadtából üvöltöm. Ez minden gépjárművezetőnek szól.

Itt be is fejezhetném az írást, mert egy figyelemfelhívás minden gondolkodó ember számára elég kellene hogy legyen.

vasutiatjaro.jpg

Hogyan történik ez a gyakorlatban?

  1. Jön a vonat.
  2. Sorompó lezár.
  3. Gépjárművezető beáll.
  4. Nem állítja le a motort, hanem JÁRATJA...
  5. JÁRATJA...
  6. JÁRATJA...
  7. Vonat elmegy.
  8. Sorompó felnyit.
  9. Gépárművezető elhalad.

Miért jelent ez problémát?


Mert a kipufogógáz élő szervezetek számára mérgező.

"Úgy bánjatok másokkal, ahogyan ti is szeretnétek, hogy bánjanak veletek!"

A kipufogógáz hétköznapi értelemben korlátozza az ajtó és ablaknyitás szabadságát, a ruhateregetés szabadságát, a növényültetés és a levegővétel szabadságát. Nem arról van szó, hogy a sorompó előtt élőknek egyáltalán nincsen ilyen szabadságuk, hanem arról, hogy indokolatlanul és aránytalanul van korlátozva effajta szabadságuk.

A gépjárművezető nem tud mit tenni, meg kell állnia, de a motort leállíthatná mindenfajta nehézség nélkül.

A gépjárművezetőnek állampolgári joga, hogy járassa a motort miközben vár a vonatra, ugyanakkor ezzel korlátozza mások szabadságát.

Ez probléma.

Mit értek indokolatlanság alatt?


A gépjárművezetőnek semmilyen előnye nem származik abból, hogy a sorompó lezárásától annak felnyitásáig járatja a motort.

Döntése mégis meghatározó jelentőséggel bír az ott élőkre nézve; a levegő- és zajszennyezés életeket tesz tönkre, mégha legtöbb ember ennek nincsen is tudatában (és csak talány számára megbetegedésének forrása).

Azt gondolhatnánk, hogy pár gondatlan gépjárművezetőről van csupán szó, de sajnos a tapasztalat azt mutatja, hogy kisebbségben vannak azok, akik a vasúti átjáróban leállítják a motort.

Mit értek aránytalanság alatt?


Tételezzük fel, hogy a motort járató gépjárművezető előnye az, hogy nem kell gondolkoznia, nem kell törődnie, hogy leállítja-e a motort.

Ez az "előny" aránytalan anyagi és egészségügyi terhet ró az ott élőkre, valamint környezetüket is pusztulásnak teszi ki.

Vajon milyen érzéssel tölti el a gépjármű vezetőjét az a tudat, hogy valahányszor megáll (hetente többször is akár, sokszor 5-10 percre) a sorompó előtt, környezete egyre rondább, egyre sérülékenyebb? Még talán heves érvelésbe is bocsátkozik a környezettudatosság nevében egy-egy családi diskurzus alkalmával, vagy akár még meg is jegyzi magának, várva a vonatot, hogy "micsoda ocsmány vidék".

Ez egy rövid és lényegre törő felhívás. Annyit kérek, hogy a gépjárművezetők gondolják át, milyen következménye van annak, ha nem állítják le a motort a vasúti átjáróban, és ennek tudatában cselekedjenek.

A bejegyzés trackback címe:

https://halal-atjaro.blog.hu/api/trackback/id/tr78821106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BéLóg 2016.06.18. 22:29:48

A XIX kerületben a Nefelejts utcát valami okos forgalomlassító lámpákkal szerelte fel. Aminek hatására azok az autók, amelyek szembeforgalom híján simán elmehetnének, meg kell hogy álljanak a pirosnál. Nyilván senki nem állítja le emiatt a kocsiját.
Szerintem kevés olyan vasúti átjáró van, amely mellett emberek laknak, de a VÁROS kellős közepén ez tényleg halálos. Én soxor gondolkodtam azon, ha ott lenne a házam a lámpa mellett, MINDEN NAP tönkretenném azt, de legalább húznék rá egy szemeteszsákot...

levego365 2016.06.18. 23:02:46

@BéLóg: Azért különleges a helyzet, mert a vasúti átjáróban lényegesen több időt tölt el várakozással egy-egy gépjármű, ha megfigyeled, még arra is van idejük, hogy kiszálljanak az autóból "levegőzni".

Nincsen jelentősége, hogy hány embert érint, mivel az okozott károk nagyon jelentősek a kár jellegéből adódóan. Úgy gondolom a gépjárművet járató autós sem azzal védekezne, hogy azért nem állítja le a motort, mert az országban kevés vasúti átjáró van ahol laknak is, és ez az egyik közülük. Itt egyszerűen figyelmetlenségről van szó, ezért van szükség figyelemfelhívásra. Természetesen van helye a különböző problémák felvetésének - amit én felvetettem az egyik - de nincsen értelme összehasonlítani őket.

has 2016.06.18. 23:14:21

Több hév átjáróban kiegészítő lámpa van, ami jelzi, meddig nem érdemes a motort elindítani.
Már csak a mávnál kellene elérni, hogy ne csak a belé pumpált pénzt élje fel, hanem ilyenre is maradjon pénz.

Nagyon_Komoly 2016.06.19. 03:17:49

A Nefelejcs utca jó példa, én is arrafelé lakom. A lámpák is teljesen értelmetlenek, de a vasúti átjáró... a Nefelejcs még csak elmegy, de az Üllői úton brutális a környezetszennyezés a vasút miatt, amit csak pár ÜRES személyvonat használ. Az ott irányonként feltorlódó km-es kocsisor mekkora környezetszennyezési többlet is? A sok dízel vontatta 1000 tonnás vashalmazról nem is beszélve. Egyikre sincs szükség. Két távolsági buszra elférne 1 nap összes utasa ezen a vonalon... De a rosszul beállított forgalomirányító jelzőlámpáknak nincs párja. De sajnos a BME közlekkarra is 2.3-as átlaggal mennek emberek, így nem csoda, ha nem ott üt ki az ész...

new_boy_on_the_block 2016.06.19. 07:27:38

Én, ha nincs műszaki oka, leállítom de ezentúl majd még jobban figyelek. Szerencsére azért ez a vasúti átjáró kontra lakóház dolog nem gyakori itthon... szerintem.
süti beállítások módosítása